poniedziałek, 24 marca 2014

Centre Pompidou - Paryż

Centre Georges Pompidou to budynek, w którym mieści się Muzeum Sztuki Współczesnej (Musée National d'Art Moderne) oraz Główna Biblioteka Publiczna Paryża (Bibliothèque Publique D'information).


Projekt budynku zaprojektowali Piano i Rogers.


Ostatnie trzy piętra budynku zajmuje Muzeum Sztuki Nowoczesnej.


Liczba eksponatów sięga 58 tysięcy, z czego 15 tysięcy dzieł tworzy ekspozycję stałą, reszta jest wypożyczana innym muzeom. W Centre Pompidou zobaczyć można m.in. dzieła takich artystów jak: Picasso, Matisse, Pollock.


Oprócz tradycyjnych obrazów znajdują się tutaj fotografie, instalacje, filmy oraz przejawy sztuki użytkowej.


Widok na Paryż z Centrum Pompidou.


W pobliżu centrum znajduje się kolorowa Fontanna Strawińskiego zaprojektowana przez Niki de Saint Phalle i Jeana Tinguely`ego.


Centre Pompidou - 19 Rue Beaubourg 75004 Paris, Francja http://www.centrepompidou.fr/



Autor zdjęć: Marek Ciuła

1 komentarz:

  1. Nocne zdjęcia Paryża - dla mnie bezkonkurencjne (szczególnie te niemal w sepii). Robiłem wiele tylko podobnych, w bardzo fajnym okresie mojego życia, w otoczeniu grupki super ludków, przez co dziś tego typu zdjęcia kojarzą mi się bardzo pozytywnie, dają mi dużo energii, są nośnikiem wspomnień, do których chętnie wracam. Niemal katastroficzne zdjęcie wyłączonych fontann przed Centrum Pompidou, zupełnie jak kadr z jakiegoś filmu o wojnie światów, i to dzień po zmasowanym ataku dronów :) Świetna jakość, ogląda się z dużą przyjemnością :) Dziękuję! Marek

    OdpowiedzUsuń